Blog ini hanyalah refleksi kepada sebuah kehidupan. Allah ciptakan alam ini agar kita dapat belajar darinya. Kita hanya perlu membuka mata hati untuk mencari apa yang tersirat agar ilmu yang telah sedia ada dapat ditingkatkan lantas disebarkan kepada khalayak agar ianya tidak sia-sia. Ya Allah ya Tuhanku, kenapa payah sungguh untuk aku mengenalimu, sukar sungguh untuk aku mendekatimu. Kenapa setiap kali tiba di persimpangan, jarang sekali aku memilih jalanmu. Adakah telah hitam hatiku, adakah telah gelap pancaindera ke-enamku. Ya Allah, masihkah ada lagi persimpangan untuk ku, agar aku dapat memilih jalan mu selama-lamanya.

Wednesday, October 6, 2010

Jangan hidup dek pujian, jangan mati dek kejian.

Lamanya tak update blog ni. Bukan apa, sebenarnya banyak isu aku nak kupas2, mcm kupas kulit epal tu. Tapi setelah aku amik kira bab2 sensitivity manusia2 yg mungkin.. mungkin.. mungkinlah akan baca post aku, jadi aku decide utk hanya simpan dalam folder kat laptop ni ja. huhu.... Maka, setelah kejayaan aku mengepost beberapa post di bulan ramadhan (heh..supposedly ada dalam 20 posts), aku tukarkan nama blog ni kepada 3o HARI MENCARI HIDUPKU (sebab ramadhan dah lepas)

Alhamdulillah, hari ini menerima 4 pujian.. huhu.. "Jgn hidup kerana pujian, takkan mati kerana kejian"

"oh god, u look so young to do master...really? you look like 21 "

"nazihah, are u working?".."no".."u know, you are very good giving command in class during the presentation...always smile is the advantage"

"nazihah, saya rasa awak ni nanti... memang boleh jadi isteri yg baik la"

"bagusnya soalan yang awak tanya kt forum tadi"

Hehe.. memang jangan hidup kerana pujian, tapi jadikanlah pujian sebagai landasan ke arah cahaya kebaikan.

SAY PEACE, NO TO ISRAEL !

No comments:

Post a Comment