Blog ini hanyalah refleksi kepada sebuah kehidupan. Allah ciptakan alam ini agar kita dapat belajar darinya. Kita hanya perlu membuka mata hati untuk mencari apa yang tersirat agar ilmu yang telah sedia ada dapat ditingkatkan lantas disebarkan kepada khalayak agar ianya tidak sia-sia. Ya Allah ya Tuhanku, kenapa payah sungguh untuk aku mengenalimu, sukar sungguh untuk aku mendekatimu. Kenapa setiap kali tiba di persimpangan, jarang sekali aku memilih jalanmu. Adakah telah hitam hatiku, adakah telah gelap pancaindera ke-enamku. Ya Allah, masihkah ada lagi persimpangan untuk ku, agar aku dapat memilih jalan mu selama-lamanya.

Wednesday, August 11, 2010


30 hari mencari Ramadhanku dimulakan dengan kejayaan mencari tiket balik kampong. Sungguh gumbira bukan kepalang..Berjaya jugak tahun ni aku balik naik keta api berkatil bawah..Walau pun agak mahal dari naik bas dan lambat sampai dari naik bas, still, berbaloiii. Sedang mengusha tiket ni, terpikir plak..Bagaimana Ramadhan kali ini..Sambutan Ramadhan dan Syawal macam peredaran masa..Berubah-ubah angin kehangatannya. Bagi sesetengah kita, hari-hari sebegini mungkin akan lebih meriah atau pun hambar.. Bagi aku, mungkin Ramadhan dan Syawal kali ini akan berbeza dari sebelum-sebelum ni, tapi aku harapkan kelainan Ramadhan dan Syawal nanti ad lah dibawah payung rahmatNya. Insyaallah. Maka dengan berbesar hati nya ingin aku tayangkan tiket ini…kerna 30 hari mencari ramadhanku takkan berseri tanpa tiket BALIK KAMPUNG..OOO…BALIK KAMPUNG..(tlg nyanyi lagu sudriman semasa anda membaca entry ni). Hehe..

No comments:

Post a Comment